FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 28/04/2015

Gå ner i arbetstid

Hej! Jag jobbar inom landstinget och har varit på min arbetsplats i över 1 år. Kan jag gå ner i arbetstid om min chef tillåter det 1 dag i veckan för att prova på annat yrke?

Med vänlig hälsning

Carina

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline!

Jag kan inte se varför det inte skulle vara möjligt för dig att gå ner i arbetstid om du och din chef kommer överens om att det är okej. Det är möjligt att det står något särskilt om att jobba på två olika arbetsplatser i ditt anställningsavtal, så jag kan rekommendera dig att läsa i det först om du inte redan har gjort det förstås.

Hoppas detta var svar på din fråga! Annars är du välkommen att höra av dig igen.

Med vänlig hälsning,

Sara WelinRådgivare