FrågaAVTALSRÄTTFormkrav31/01/2016

Fullmakt vid fastighetsköp

Köper lägenhet till min dotter i Spanien hon kan inte åka med vid kontraktsskrivning hur får jag en fullmakt med stämplar och på spanska språket med mig till Spanien bor i Göteborg mvh Anna frigenius

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

En fullmakt har vissa specifika formkrav som du kan läsa om här. Jag kan råda dig att använda dig utav den HÄR tjänsten, där du får hjälp att på rätt sätt formulera en fullmakt.

Gällande översättning så kan du anlita någon som sedan hjälper dig att översätta det till spanska. Jag skulle rekommendera att du har med dig fullmakten i både svenskt och spanskt format.

Jag hoppas att du fick lite mer hjälp på vägen. Har du fler frågor om det här får du mer än gärna ställa dem här under i kommentarsfältet så ska jag besvara dem!

Vänligen,

Moa BodinRådgivare