FrågaFAMILJERÄTTUnderhåll02/03/2017

Fråga om rimligt underhåll

Hej vad är rimligt att betala i underhåll för en 20 årig grabb som studerar, jag har en månadslön på 26300kr innan skatt .Med vänlig hälsning Martin Sköld

Lawline svarar

Hej, vad kul att du vänder dig till Lawline med din fråga!

På försäkringskassans hemsida kan du räkna ut vad som är rimligt att betala i underhåll i förhållande till din månadslön. Jag skickar en direktlänk till sidan, här.

Vänlig hälsning,

Emelie StrömRådgivare