Förnyelse av gåvobrev

Jag och min hustru har gett våra 2 barn pengar och aktier som enskild egendom för några år sedan.

I gåvobreven specificeras de erhållna gåvorna.

I gåvobreven finns inget noterat om surrogat eller avkastning. Vi vill nu komplettera gåvobreven med att speciellt även avkastning skall ingå i den enskilda egendomen. För ordningens skull vill vi också komplettera med att surrogat också är enskild egendom.

Hur gör vi enklast:

1. Handskriver ett tillägg på befintliga gåvobrev samt daterar och signerar dessa (gåvogivare och gåvotagare)

2. Skriver nya gåvobrev och makulerar de gamla.

Lawline svarar

Hej,

Och tack för Ditt mail till oss på Lawline.

Det som rekommenderas är att skriva om gåvobrevet helt och hållet, tar med alla de punkter ni skriver i Er fråga. Det nya gåvobrevet, dvs det som är daterat senare, ersätter automatiskt det gamla.

Lycka till!

Vänligen,

Labiba DaoudiRådgivare