FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt26/07/2016

Folkbokföring

Hej!

Jag kommer att hyra ut min bostadsrätt men fortsatt vara skriven där. Påverkar det mig på något sätt om hyresgästen också folkbokför sig där?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Så som jag förstått saken så påverkar det inte dig om hyresgästen folkbokför sig på adressen, mer än att hyresgästens post kommer att hamna på adressen.

Med vänlig hälsning,

Johan KristofferssonRådgivare