Fel i lönespecifikation

Jag såg i min lönespecifikation att två obetalda semesterdagar var borttagna, utan att jag har begärt semester. Jag har enbart bytt jobbpass med kollegor. Utan att förlora timmar. Vad bör jag göra?

Lawline svarar

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Om det är som du säger så har det troligtvis bara blivit något fel med lönespecifikationen. Det du bör göra är att kontakta din arbetsgivare och tala om vad du har uppmärksammat och förmodligen/förhoppningsvis så kan ni lösa det redan där. I andra hand kan du kontakta facket och be om hjälp därifrån.

Jag hoppas att det löser sig för dig! Vid ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen tillbaka till oss på Lawline.

Vänliga hälsningar,

Ni de KeiserRådgivare