Får man köpa två bostadsrätter och hyra ut den ena? (danska)

Hej.

Jeg vil gerne vid om man må köpe, 2 böstadsrät !? og om man må leje den ene ud!? den förste vil jeg leje ud til min bro.

skal man betale skat for man lejer sin böstadsrät ud!?

koster det noget at leje den ud?

og jeg vil köpe en også til mig selv på en anden tidspinkt.

jeg er förstegangs köper og derfor vid jeg ingenting om det.

Tak

laura

Lawline svarar

Hej Laura og tak fordi du vendte dig til Lawline!

At købe to bostadsrätter har icke nogen betydning for om du vill leje dem udt.

Du har ret til at leje et eller flere bostadsrätter, der tilhører dig, dog under visse betingelser. For eksempel Kan Hyresnämnden nægte dig at leje, hvis det er for en virksomhed, eller hvis du tager for høj leje. Flere oplysninger om dette findes her. Det samme gælder, hvis du lejer til din bror.

Skat betales, hvis du tjener penge på lejen, mere information om dette er tilgængeligt her.

Kontakt venligst Hyresnämnden, hvis du har yderligere spørgsmål.

Håber mit svar er nyttigt, og tøv ikke med at lytte til Lawline igen næste gang du har juridiske spørgsmål!

Med venlig hilsen

Samuel KarlssonRådgivare