Får jag ta ut ledighet samma månad som jag börjar jobba?

hej,

Jag har fått en ny anställning som påbörjas i början av december. Får jag ta ledigt vid jul och hur många dagar isf?

Mvh

sara

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Svaret på din fråga beror helt och hållet på vad du har för avtal med din arbetsgivare och eventuella kollektivavtal! Därför kan jag tyvärr inte ge dig ett svar på rak arm. Men kolla ditt avtal eller hör med din arbetsgivare!

Om du undrar något mer får du gärna kontakta Lawline igen!

Oskar ForsbergRådgivare