ESTA - Anledning till avslag

Hej! Jag har en liten fråga angående ESTA. Jag har fått avslag på ESTA ansökan, och undrar om jag någonstans kan få reda på orsaken? Mvh

Lawline svarar

Hej! Tack för din fråga.

Problem med ESTA kan förekomma och detta kan ha sin grund i tidigare brottslighet, att du av misstag angav ett icke önskvärt svar, att du tidigare överträtt visum/ESTA eller liknande. Det finns dessvärre inget enkelt sätt att ta reda på anledningen till avslag. Jag rekommenderar dock att du tar kontakt med amerikanska ambassaden i Stockholm för att, om möjligt, hjälpa dig vidare.

Vänligen,

Henrik HolménRådgivare