Ensam vårdnad.

Hej! Det är såhär att jag och min förra pojkvän gick isär för tre månader sedan. Vi har en gemensam son som är 10 månader. Jag vill ha full vårdnad över han då hans pappa inte hör av sig, har han eller på något sätt visar intresse över han. Om jag inte hör av mig till han kan det gå veckor innan han hör av sig. Sonen trivs inte där, blir väldigt gnällig och gråter extremt mycket när jag hämtar. Det är bara jag som ska hämta/lämna. När jag hämtat honom så klänger han fast vid mig och vägrar släppa. Hur jag går jag tillväga för att få ensam vårdnad över han? Och har jag någon chans? Mvh

Lawline svarar

Hej!

Tack för din fråga!

Jag hänvisar dig vidare till en tidigare fråga jag besvarat som handlade om ansökan om ensam vårdnad. Omständigheterna i ditt och det andra fallet skiljer sig åt men förfarandet är densamma.

http://lawline.se/answers/ensam-vardnad-vid-missbruk

Vänligen,

Christopher EscalanteRådgivare