FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt17/11/2015

Borde man anmäla kränkningar?

Hej min ex man mailar mig där han kränker och hotar mig. Ska jag anmäla det till polisen? Han har även blivit polisanmäld för misshandel på vår lille son (3 år) och jag har nu ansökt om ensam vårdnad. Det finns anmälan hos socialen och polisen men ska jag ammäla hans hotfulla och kränkande mail också? Tack för svar

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

Huruvida du ska anmäla honom eller inte är helt upp till dig. Utan att veta någonting om erat förhållande eller innehållet i mailen är det omöjligt för mig att avgöra hur allvarliga kränkningarna och hoten är. Känner du att det ditt ex skriver är allvarligt bör du naturligtvis göra en polisanmälan.

Lawline RådgivareRådgivare