Bestrida en betald parkeringsanmärkning

Parkeringsanmärkning

Hej, jag har fått en parkeringsanmärkning där gatunamnet är fel. Jag stod parkerad på en annan gata än vad som anges på den gula lappen. Efter att jag betalat, kan jag få framgång i en ev process?

Lawline svarar

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Du kan bestrida en felaktig parkeringsanmärkning. En anmälan om bestridande av parkeringsanmärkning avvisas om den sker senare än sex månader efter betalningen. Efter att du har betalat har du alltså sex månader på dig att bestrida anmärkningen du fått. Det gör således ingenting att du redan har betalat, du kan fortfarande vinna framgång. Lycka till!

Vid ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen tillbaka till oss på Lawline!

Vänliga hälsningar,

Ni de KeiserRådgivare