Bedrägeri - Få tillbaka pengarna?

jag har råkat ut för bedrägeri blev av med 23350 kr finns det något sätt att få tillbaka pengarna

Lawline svarar

Hej,

Tack för att Du vänder dig till oss på Lawline med din fråga,

Jag hade behövt veta mer ingående vad det rör sig om för typ av bedrägeri för att kunna ge dig ett uttömmande svar.

Mitt råd är att du kontrollerar med din hemförsäkring, bank eller, om det rör sig om ett kreditkort, kreditkortsbolagets försäkringar gällande bedrägerier. En del hemförsäkringar samt kreditkortsbolag brukar ha någon form av skydd mot just bedrägerier. Det du definitivt bör göra är att polisanmäla händelsen!

Det hjälper givetvis även om du kan identifiera gärningsmannen och på den vägen få tillbaks dina pengar.

Jag hoppas att du har fått någorlunda klarhet gällande din fråga annars är du varmt välkommen att kontakta oss på tfn: 08-533 300 04 (Öppettider: Måndag till onsdag kl. 10:00-16:00) eller maila oss på info@lawline.se.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag och ett stort lycka till med ditt ärende,

Mvh,

Johan HåkanssonRådgivare