Avtals ogiltighet - tidsgräns

Hej

Jag misstänker att min far sålt sitt hus men att han inte var vid sina sinnes fulla bruk vid tillfället, jag tror också att hans namnteckning förfalskades vid försäljningen hur långt tillbka kan ev överklaga ett husköp som kanske har gjort på ett bedrägligt sätt

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det finns ingen gräns för hur långt senare efter att ett avtals slutit som man kan göra gällande att avtalet är ogiltigt, t.ex. pga att den som ingått det var psykiskt störd. Det blir dock av naturliga skäl svårare att visa den påstådda ogiltighetsgrunden desto längre man väntar med att påkalla omständigheten.

Hoppas att svaret hjälpte och tack än en gång för att du vände dig till Lawline med din fråga!

Lawline RådgivareRådgivare