Avtal om framtida bostadsrättsförsäljning

Hejsan,

Jag och min kille har köpt en BR tillsammans.

Vi kommer äga hälften var och dela på lånet.

Dock går jag in med 700.000kr i handpening ensam.

Hur ska vi skriva ett avtal om att dessa pengar skall jag ha tillbaka vid en kommande bostadsförsäljning?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline för hjälp!

Ett sådant avtal kan du enkelt upprätta via vår avtalstjänst på: http://lawline.se/vara_tjanster/avtal. Här får du skräddarsydd hjälp med att upprätta ett hållbart, tydligt och anpassat avtal för just eran situation.

Ifall du har fler frågor kring detta kan du även ringa oss på: 08-533 300 03.

Mvh,

Viktor SerbánRådgivare