FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt27/02/2015

Avslutande av abonnemang - Spotify

Tja, jag har nu utan att avsluta min premium på spotify slutat betala genom att stängt mitt konto för internetköp. De har nu stängt av min premium

Visst kan man inte få nån straffavgift eller något liknande om man gör detta? Då jag inte fått någon faktura varken via mejl eller brev. Utan bara fått meddelande att de inte kan dra pengar från mitt konto och de kommer stänga av den om jag inte betalar snart.

//Tack för du tar dig tid

Lawline svarar

Hej!

Utan att ha tillgång till Spotifys avtalsvillkor gällande premiumtjänster så ser jag det som osannolikt att en straffavgift eller dylikt skulle utgå. Dessa typer av abonnemang fungerar i huvudsak på liknande sätt. Avtalet ingås löpande och så länge som kunden betalar så förmedlar företaget tjänsten, någon uppsägningstid längre än den del kunden har betalat för i förväg föreligger oftast inte.

I den mån du stängt av ditt konto får det således med all säkerhet samma rättsverkan som om du valt att avsluta ditt premiumabonnemang 'på rätt sätt''.

Vänligen,

Christopher EscalanteRådgivare