Autogiro och konkurs

Hej har en fråga, jag o min fru går o tränar på ett gym. Nu har det gått i konkurs o vi har autogiro till företaget till sommaren. Måste vi fortsätta betala detta då företaget gått i konkurs. Och vad kan vi göra för att stopp detta Tacksam för ett svar

Lawline svarar

Hej,

Tack för din fråga.

Nej, du behöver ej fortsätta att betala.

För att ta bort ett autogiromedgivande behöver du kontakta din bank.

Med vänlig hälsning,

Farhad NiroumandRådgivare