FrågaKOMMERSIELL RÄTTÖvrigt31/01/2017

Är det lagligt att hjälpa människor med att söka jobb på ett affärsmässigt plan?

Är det lagligt att hjälpa folk med att söka jobb som affärsidé? Ta betalt för redigering av CV etc

Lawline svarar

Hej och tack för att du valt att vända dig till Lawline!

Vad jag kan hitta finns det inga restriktioner för en sådan affärsidé. Det finns flertal företag som redan levererar liknande tjänster där de utvecklar deras klienters CV.

Mikael JonassonRådgivare