FrågaSTRAFFRÄTTÖvriga brott12/07/2014

Anmälan bostadsrättsstyrelse

Ordförande och vice ordförande i vårt bostadsrättsförening anklagade mig för störningar. Nu anser åklagaren (2014-06-12) att det finns anledning att anta att hemfridsbrott har begåtts. Jag vill även anmäla hela bostadsrättsföreningens styrelse till polisen för att dem inte följer stadgar och lagar. Min fråga är ska jag vänta till domen faller mot ordförande och vice ordförande och sedan göra en ny anmälan mot bostadsrättsföreningen styrelse eller ska jag göra det nu.

Lawline svarar

Tack för din fråga!

Det finns inget som hindrar dig att anmäla redan nu vilket jag även rekommenderar dig.

Bästa hälsningar

Isabella WidjestrandRådgivare