Andrahandsupplåtelses upphörande

Jag har hyrt i andra hand och har två kontrakt. Det ena ett standard med hyresvärden och det andra med föreningen HSB: ansökan om upplåtelse andra hand, och giltigt till och med 150430. Betyder det att jag kan komma ur avtalet det datumet?

Lawline svarar

Hej, och tack för att Du vänder Dig till LAWLINE med Din fråga,

En hyresvärd/bostadsrättsinnehavare måste ha ett särskilt tillstånd av styrelsen i bostadsrättsförening, HSB i Ditt fall, för att kunna andrahandsupplåta en lägenhet.

Det särskilt föreskrivna datum som Du anger och som återfinnes i kontraktet med HSB är det datum varmed tillåtelsen att andrahandsupplåta bostaden upphör.

Vänligen,

Rosa Nicole AbasRådgivare