Anbudsförfrågan

Min fråga är , hur mycket ungefär skulle det kosta om ni utför istället för mig en ansökan om skuldsanering? Har fått rådet för länge sedan av KMF att söka pga. min ålder 63 år samt pga min hälsa och att en del av skulderna är sedan 90 talet och från fastighetskrisen ..sedan har det uppkommit nya men ingenting på ca 2-3 år . Orkar inte med denna process själv fick enligt mig ingen konkret hjälp av skuldsanerings rådgivaren i Nynäshamn för ca. 2-3 år sedan, en blankett i handen ..vad jag eventuellt skulle kunna skära ned mera ett hån anser jag var deppig efter dessa 2 besök o sa till henne ett jag har tagit din tid med -2-3 timmar och du har tagit min tid för ingenting absolut ingenting. mvh ps, vill veta hur mycket ungefär det skulle kosta om ni nu gör dessa tjänster ?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att Du vänder dig till Lawline!

Att Din kommunala skuldrådgivare inte gått Dig till mötes är förstås beklagligt. Dessvärre erbjuder dock ej Lawline den efterfrågade tjänsten, varför någon hjälp i begärt hänseende inte kan ges. Emellertid finns andra aktörer som möjligen kan tänkas villiga att hjälpa Dig i den mån Du finner att skuldrådgivaren inte sköter sitt uppdrag. I första hand bör Du troligen vända Dig till Familjens jurist som nås via följande länk.

Vänligen,

Gustaf WiklundRådgivare