FrågaARBETSRÄTTA-kassan 22/05/2014

A-kassa vid avskedande

Jag har av min arbetsgivare. Blivit avskedad och blir väl därmed avstängd från min akassa i 60dagar???

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga,

I normalfallet är avstängningstiden 45 ersättningsdagar om man blir uppsagd på grund av otillbörligt uppförande, detta kan t ex vara frånvaro utan giltig anledning.

Har din arbetsgivare sagt 60 dagar till dig? Vad angav han/hon för grund för detta?

Med vänliga hälsningar,

Lawline RådgivareRådgivare