FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 27/09/2009

nästa steg efter förhandling

ARBETSRÄTTFRÅGA Hej ! Min far har blivit underättad om avsked. Skälen är tveksamma och han vill gå vidare. Han har begärt överläggning och nu ska denna ske på fredag 24 sep. Han är ej fackligt ansluten och talar för sig själv. Vad händer efter överläggningen om arbetsgivaren fortfarande står fast vid avsked? Hälsningar Johan

Lawline svarar

Hej Om ni fortfarande efter förhandling med arbetsgivaren anser att allt inte gått rätt till så bör ni kontakta ett ombud som kan bedöma om ni har en chans i arbetsdomstolen. om överläggningen inte fungerar så ligger bollen så att säga hos er om ni vill dra det vidare eller inte. lycka till! Med vänliga hälsningar
Klas EklundRådgivare