FrågaARKIVÖvrigt01/02/2009

Lawline besvarar inte tentafrågor

Slå upp 1 § i konsumentköplagen så finner Du följande text: Denna lag gäller köp av lösa saker som en näringsidkare säljer till en konsument. Antag nu att en näringsidkare vill sälja en produkt till en konsument och undrar om produkten skall betraktas som lös sak. Eftersom det inte står i lagtexten vad som menas med lös sak måste Du söka svaret någon annanstans. Var då? Nämn åtminstone tre tänkbara typer av källor där svaret kan tänkas stå. Förklara också vilken typ av källa som har störst dignitet.

Lawline svarar

Hej, Det här känns som en tentafråga eller liknande, som det nog är tänkt att Du skall besvara själv. Hälsningar
Amanda WassénRådgivare