FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt21/10/2007

Gåva - fastighet

Fråga ang. förändring i ägande. Min mor vill ge mig sin halva i den fastighet som vi tillsammans äger. Hur går vi tillväga?

Lawline svarar

Hej, Ni måste skriva ett gåvobrev där hon ger bort sin del av fastigheten till dig. Jag förslår att ni tar hjälp från en jurist för att upprätta handlingarna. Med vänlig hälsning
Caroline PerlströmRådgivare