FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt27/10/2007

Offentlig auktion, samägd fastighet

Vi är två syskon som äger en sommarstuga tillsammans och är oense om användningen av stugan. Om jag, som delägare, begär offentlig auktion, har jag sedan rätt att bjuda på fastigheten under auktionen?

Lawline svarar

Hej! Ja, det är fritt fram att bjuda på fastigheten. Det skulle dock vara mer fördelaktigt för dig att komma överens med ditt syskon om att du köper ut denne ur fastigheten. Vänligen,
Filip SkoglundRådgivare