FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt28/09/2007

Mall till skuldebrev

Hej, Mitt ex är skyldig mig en ganska stor summa och jag vill nu skriva ett skuldebrev med avbetalningsplan på ett korrekt vis. finns mallar? när han väl undertecknat avtalet, hur långt kan jag gå för att driva in pengarna om han skulle låta bli att betala? rimlig ränta? Mycket tacksam för svar!

Lawline svarar

Hej, Det finns mallar på de vanligaste avtalen i bokaffärerna. De är enkla och fylla och innehåller förslag på räntesatser och liknande. När ett skuldebrev är skrivet kan du sedan vända dig till Kronofogden för att få dina pengar om han inte betalar. Med vänlig hälsning
Caroline PerlströmRådgivare