FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt23/08/2007

Skall jag betala mäklaren för icke slutfört arbete?

Hej! Jag anlitade en mäklare för försäljning av min bostadsrätt. Efter många turer så var jag inte nöjd med mäklaren och valde att sälja den privat i stället. 1 månad senare fick jag en räkning av mäklaren på utfört arbete. Kan ni hjälpa mig? Med vänliga hälsningar Stefan Magnusson

Lawline svarar

Hej! Jag vet inte vad som var avtalat mellan Er och mäklaren, men troligtvis kräver mäklaren betalt för det arbete som han utfört fram tills att Ni tog över och sålde bostadsrätten själv. Han har ju troligtvis lagt ner en hel del tid på att försöka få den såld, värdera etc. Även om Ni inte är nöjd med mäklaren har han ändå varit anlitad av Er och utfört ett arbete. Detta skall han rimligtvis ha betalt för. Vänligen,
Rådgivare