FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt14/09/2007

Hur många fastigheter avses med "ett större sammanhang"

Hur många fastigheter avses med \"ett större sammanhang\". (Är medlem i tomtägareförening med 58 fastigheter som har eget vattensystem men med allt sämre och sinande vatten i borrhål. Utsikterna att över huvud taget finna vatten är små.) Tack på förhand!

Lawline svarar

Hej! Hur många som avses med "ett större sammanhang" går inte att ge något direkt svar på. Det beror på omständigheter i det enskilda fallet. I vissa fall kan 20 st anses som ett större sammanhang medans i vissa andra fall krävs uppemot 40-50 för att det skall bli tal om ett större sammanhang. Du får gärna ställa en ny fråga där du specificera omständigehetern i just det här fallet och i vilket sammanhang begreppet förekommer. Vänligen,
Louise DanielsonRådgivare