FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 24/01/2013

Uppsägning vid arbetsbrist

Hej!

Jag har ett heltidsarbete och har fått information om att jag är uppsagd pga arbetsbrist med 50%.
Min fråga: Har jag 6+6 månaders uppsägningstid även för 50% då jag är 62+ och har mer än 10 års anställningstid?
Läser i mitt tjänstemanna avtal (Unionen) § 11 2:1.
 Mycket tacksam för svar. Hälsningar

Lawline svarar

Hej!

Tack för din fråga.

För att kunna besvara din fråga på ett tillfredställande sätt behövs ytterligare bakgrundsinformation. Bland annat ytterligare om vad som är orsaken till din uppsägning och vad som har framförhandlats på just din arbetsplats.

Efter kontakt med Unionens kundtjänst blir mitt råd till dig är att vända dig till Unionen där de kan hjälpa dig vidare i din frågeställning.

Telefonnummer till Unionens arbetsrättsliga kundtjänst är 0770-870 870.

Med Vänlig Hälsning

Hannah JakobssonRådgivare