FrågaFAMILJERÄTTUnderhåll15/12/2012

Betala underhåll direkt till barn som fyllt 18

Jag har en pojke som fyller 18 år som går på gymnasium och bor själv på annan ort än jag och hans mamma. Jag har hittills betalat underhåll till hans mamma. Kan jag betala underhållet direkt till honom efter att han fyllt 18?

Lawline svarar

Hej, Svaret på din fråga är ja, när han är 18 år kan du betala underhållet direkt till honom. Försäkringskassan uttrycker sig till och med så att underhållsbidraget ska betalas ut till barnet när detta fyllt 18. Vänligen,
Frida KarlssonRådgivare