Information om styrelsemedlemmar i familjestiftelse

Hej! Kan jag i en familjestiftelse få namnen på styrelsemedlemmarna via Skatteverket. mvh Ulf

Lawline svarar

Hej, Det är länsstyrelsen som har tillsyn över de stiftelser som har sitt säte i länsstyrelsens län. I följande faktablad hittar du information om vilken länsstyrelse du bör vända dig till. http://www.lansstyrelsen.se/skane/SiteCollectionDocuments/sv/naringsliv-och-foreningar/stiftelser/Faktablad.pdf Länsstyrelsen tar sedan beslut om informationen ska utlämnas eller inte. /Ingrid
Ingrid FaxingRådgivare