Ångra nätköp

Hej, Jag köpte en jacka på rea (50%)på nätet för två dagar sedan och nu ser jag att dom har sänkt den ytterligare till 70%. Har jag rätt att kräva att jag får den mellanskillnaden på den? Så att jag får den för 70 % istället för 50%?

Lawline svarar

Hej! Vid distansköp (t.ex. via nätbutiker) gäller en lagstadgad ångerfrist om 14 dagar, se 2 kap 9 § distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) https://lagen.nu/2005:59 . Då du har köpt jackan på nätet så har du därför en lagstadgad ångerrätt att utnyttja. Du har dock ingen rätt att kräva utbetalning av mellanskillnaden - det du i praktiken måste göra är helt enkelt att returnera jackan och sedan beställa den igen, till det lägre priset. Hoppas att detta besvarar din fråga,
Lawline RådgivareRådgivare